Δευτέρα 19 Ιουνίου 2017

ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΚΑΣΤΕΛΛΙΟΥ

ΟΥΤΕ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΟΥΝ;

Την Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2016,  στην  Εφημερίδα Ναυτεμπορική  αναφερόταν η είδηση:
«Με τους όρους του διαγωνισμού διπλασιάζονται οι πόροι που θα αποδίδονται στους ΟΤΑ του νησιού ετησίως από τα ακαθάριστα έσοδα του αεροδρομίου».
Αμέσως, στις 28.9.2016, με άρθρο μου προειδοποίησα: « …αντί να ακούμε λεονταρισμούς … ας ενδιαφερθούν οι αρμόδιοι να εκμεταλλευτούν την πιθανή αναβολή της δημοπρασίας και να προλάβουν την καταστροφή»!
Είχαν προηγηθεί αλλεπάλληλες δηλώσεις του Υπουργού  όπως αυτή της 3.12.2015:  «Αυξάνεται το Αντισταθμιστικό Αποθεματικό των εσόδων από 1% σε 2% που προκύπτουν από την εκμετάλλευση του έργου παραχώρησης. Το αντισταθμιστικό αποθεματικό θα διατίθεται με αποφάσεις του υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, για την ενίσχυση της ανάπτυξης στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και σε άλλες κοινωφελείς δράσεις».
Ακολούθησαν πανομοιότυπες ανακοινώσεις, πολλές φορές  μέχρι και την  30.5.17, στις οποίες δεν αναφέρεται πουθενά το όνομα του δήμου παρά μόνο «οι ΟΤΑ της περιοχής» ή «η τοπική αυτοδιοίκηση»!
Όμως, οι ΟΤΑ της περιοχής είναι ο εξής ένας: Δήμος Μινώα Πεδιάδας! Είναι τόσο δύσκολο να αναφερθεί ότι: «το ανταποδοτικό τέλος 2% διατίθεται υπέρ του δήμου Μινώα Πεδιάδας»;
Εξ’ ίσου περίεργα είναι το αναφερόμενα περί κοινωφελών δράσεων και ότι το αντισταθμιστικό τέλος θα διατίθεται με αποφάσεις του Υπουργού!
Εφόσον το τέλος καταβάλλεται ως αντιστάθμισμα στην περιοχή του αεροδρομίου, ο μόνος αρμόδιος και δικαιούχος είναι ο δήμος Μινώα Πεδιάδας, και ο ίδιος θα επιλέγει τις κοινωφελείς και άλλες δράσεις που θα χρηματοδοτούνται και βεβαίως, το παραπάνω τέλος θα εγγράφεται κάθε χρόνο στον προϋπολογισμό του δήμου, αφού θα αποτελεί νόμιμο έσοδό του.  
Τι χρειάζονται λοιπόν οι υπογραφές των εκάστοτε υπουργών; Μήπως για την ολική ή μερική ακύρωση του τέλους ή για την διαιώνιση της πελατειακής σχέσης;
Τέλος, σε ότι αφορά την εκπόνηση μελέτης για τον χωροταξικό σχεδιασμό της περιοχής, που αναφέρεται στην ανακοίνωση της 30.5.2017, πρέπει να θυμίσουμε ότι είναι η δεύτερη φορά που εξαγγέλλεται από τον κ. Σπίρτζη.  Η πρώτη την 7.12.2015: « Ο κ. Σπίρτζης δεσμεύθηκε σε βασικά αιτήματα που έθεσε ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος, όπως η χρηματοδότηση του ΣΧΟΑΠ, καθώς για το σχέδιο του δήμου για την ανάπτυξη της περιοχής». Πόσες φορές άραγε θα εξαγγελθεί; Θυμίζω ότι η ίδια εξαγγελία έγινε και από όλους τους προκατόχους του υπουργούς, από το 2008 έως και το 2014!
Βεβαίως, δεν υπάρχει κανένα συγκροτημένο σχέδιο για την ανάπτυξη της περιοχής, ενώ η προγραμματική σύμβαση ύψους 5.000.000 ευρώ  που είχαν καταθέσει  στο Υπουργείο οι  διοικήσεις των πρώην δήμων το έτος 2010, έμεινε αναξιοποίητη από την παρούσα διοίκηση, όπως και όλες οι σημαντικές προτάσεις για την ανάπτυξη και  την προστασία  του περιβάλλοντος καθώς και των θιγόμενων συμπολιτών μας.
Τέλος, ένα ερώτημα στον κ. Σπίρτζη: Τώρα που το κόστος του έργου διαμορφώθηκε, λόγω μεγάλης έκπτωσης, πολύ χαμηλότερα από το αναμενόμενο, γιατί δεν προχωράτε στην δημιουργία του ολοκληρωμένου έργου, με την επέκταση του  διαδρόμου στα 3.800 μέτρα, ώστε το μεγαλύτερο τουριστικό αεροδρόμιο της Χώρας να αποκτήσει παγκόσμια εμβέλεια; Πρέπει ντε και καλά να διατηρηθεί ανάπηρο; Μήπως υπάρχουν δεσμεύσεις που δεν μπορείτε να παραμερίσετε;
Αρκαλοχώρι 19.6.2017