Τρίτη 4 Ιουνίου 2019

ΛΑΘΕ ΒΙΩΣΑΣ


"ΕΓΩ ΕΧΩ ΜΑΓΑΖΙ"!

Πόσες φορές δεν άκουσα την παραπάνω έκφραση! Έχω μαγαζί! Δηλαδή έχω άλλοθι. Δεν είμαι υποχρεωμένος να εκφράσω την προτίμηση μου σε υποψήφιο, δεν οφείλω να δημοσιοποιήσω τη θέση μου για ότι συμβαίνει στον τόπο. Πρέπει να είμαι με όλους καλός, αφού όλοι θα νομίζουν ότι τους ψήφισα! 
 Πάνω από όλα το μαγαζί! Λες και είναι μία αυτόνομη οντότητα που δεν επηρεάζεται από τίποτα άλλο, ούτε από τη γενικότερη κατάσταση του τόπου. 
Πλήρης εφαρμογή του «ΛΑΘΕ ΒΙΩΣΑΣ» του αρχαίου φιλοσόφου Επίκουρου, που σημαίνει, ζήσε κρυφά, ζήσε χωρίς να γίνεται αισθητή η ύπαρξή σου, στην αφάνεια! 
Σε πλήρη αντίθεση με την προτροπή του σοφού Σόλωνα: «Άτιμον είναι τον εν στάσει μηδετέρας μερίδας γενόμενον».
Δηλαδή να αφαιρούνται τα πολιτικά δικαιώματα σε όποιον, σε πολιτικές αντιπαραθέσεις, δεν πάρει θέση ούτε με τη μία πλευρά, ούτε με την άλλη. Αυτό, η συμμετοχή,  είναι βεβαίως η ουσία της πραγματικής δημοκρατίας. 
Η προσήλωση στο ατομικό και η αδιαφορία για το κοινό συμφέρον απεργάζεται την παρακμή των κοινωνιών. Το «έχω μαγαζί» είναι η αποθέωση της υποκρισίας, της ανευθυνότητας και κυρίως του εγωισμού και της αντικοινωνικότητας! Ο άνθρωπος, όπως είπε ο Αριστοτέλης, είναι «ζώον πολιτικόν» και συ­νεπώς, αν χάσουν την ιδιότητα του «πολιτικού», δεν τους απομένει παρά η ιδιότητα του ζώου! 

Κατά την άποψή μου η στάση αυτή πρέπει να τιμωρείται από τους ίδιους τους συμπολίτες,  (και) με την μείωση της πελατείας του "μαγαζιού",  διότι με αυτή την τακτική της αποχής, ο ιδιοκτήτης βλάπτει την κοινωνία, η οποία στερείται την άποψή του, την συμβολή και την συμμετοχή του στην επίλυση των κοινών προβλημάτων, μέσα στα οποία εμπεριέχονται και τα ιδιωτικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου