Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2013

Ο ΔΗΜΟΣ ΜΙΝΩΑ ΠΕΔΙΑΔΑΣ ΣΕ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑ;


ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ  ΚΑΙ ΟΠΔ (ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσης) 2014

Στην  τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ψηφίστηκε, από την πλειοψηφία,  ένας πλασματικός προϋπολογισμός  και ένα ανάπηρο  ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσης (ΟΠΔ).
Ένας προϋπολογισμός με ελλειπή  στοιχεία αφού, όπως παραδέχθηκε ο εισηγητής,  δεν έχουν ενταχθεί σε αυτόν σημαντικές δαπάνες,  όπως επιχορήγηση νομικών προσώπων, πρόβλεψη για απαιτήσεις τρίτων που είναι  στα δικαστήρια, γενικά έξοδα  κ.α ,  διότι διαφορετικά δεν θα ήταν ισοσκελισμένος!  Από κανένα νόμο δεν προβλέπεται να αφαιρούνται βέβαιες δαπάνες για να κλείσει ο προϋπολογισμός. Αντίθετα, επιβάλλεται να καταγράφονται με ακρίβεια και επιμέλεια όλα τα προβλεπόμενα στοιχεία.
Ένας προϋπολογισμός που δεν απεικονίζει την πραγματική κατάσταση και την πρόβλεψη για το 2014 και δεν περιέχει ούτε καν τα από το νόμο προβλεπόμενα! Η επιπόλαιη  δήλωση της δημοτικής αρχής ότι θα κάνουμε άμεσα τροποποιήσεις, επιβεβαιώνει την τσαπατσουλιά, την προχειρότητα και την σκοπιμότητα για την κατάθεση ενός τέτοιου προϋπολογισμού. Επαναλαμβάνεται η τακτική του 2013 όπου έγιναν δεκάδες τροποποιήσεις του προϋπολογισμού,  αφού και αυτός,  όπως    είχαμε δηλώσει  τότε που κατατέθηκε, είχε συνταχθεί στο γόνατο!
 Έτσι δεν υπάρχει το προβλεπόμενο από το νόμο  ειδικό παράρτημα  για  τις προβλεπόμενες δαπάνες έργων για  τη δημοτική   και τις  τοπικές κοινότητες!  Δεν υπάρχουν τα προβλεπόμενα από το νόμο ΟΠΔ των ΝΠΔΔ και  ΝΠΙΔ του δήμου.  Δεν υπάρχει υπολογισμός της ανταποδοτικότητας των τελών.
Για τέταρτη συνεχή χρονιά, παρά τις έντονες διαμαρτυρίες μας,  οι δημότες του  πρώην δήμου Αρκαλοχωρίου επιβαρύνονται υπέρογκα με ακριβότερα τέλη φωτισμού και καθαριότητας  κατά 50% περίπου,  σε σχέση με τους συνδημότες των ενοτήτων  Καστελλίου και Θραψανού!  Υφίστανται άραγε αυτοί οι δημότες του πρώην δήμου Αρκαλοχωρίου κάποιου είδους τιμωρία ή εκδίκηση;  Ή νομίζουν κάποιοι ότι τους περισσεύουν τα χρήματα και πρέπει να πληρώνουν περισσότερα  από τους υπόλοιπους συνδημότες τους;
Εμείς, η αντιπολίτευση στο δήμο, δεν μπορούσαμε να ψηφίσουμε έναν προϋπολογισμό που, εκ των προτέρων και κατ’ ομολογία των συντακτών του, είναι  ανακριβής! Είναι προσωρινός ή εν αναμονή αλλαγής του, όπως είπαν! Σύντομα, είπαν οι συντάκτες του, θα αντικατασταθεί με κάποιον άλλο ο οποίος θα είναι πληρέστερος! Το ίδιο και με τα ολοκληρωμένα προγράμματα δράσης  των νομικών προσώπων του δήμου τα οποία ούτε καν παρουσιάστηκαν στο δημοτικό συμβούλιο! Εδόθη η υπόσχεση ότι θα συνταχθούν σύντομα!
Είναι ευνόητο ότι δεν μπορούσαμε να συμμετάσχουμε σε ένα τέτοιο εμπαιγμό των υπηρεσιών αλλά και του εαυτού μας του ίδιου!    Δεν μπορούσαμε να υπογράψουμε με την ψήφο μας μία απίθανη πρόβλεψη για την πορεία του δήμου κατά το έτος 2014. Πράγματι ο προϋπολογισμός είναι πρόβλεψη. Πρόβλεψη όμως που στηρίζεται σε πραγματικά, σε αληθή στοιχεία και όχι σε ελλειπή και ανακριβή όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση.
Δεν ψηφίσαμε επίσης και για ένα άλλο σημαντικό ή μάλλον σημαντικότερο λόγο: Την έλλειψη ενημέρωσης του δημοτικού συμβουλίου για την κακή οικονομική πορεία του δήμου.  Το ΔΣ ουδέποτε ενημερώθηκε για την τραγική κατάσταση της οικονομίας του δήμου όπως αυτή περιγράφεται στο έγγραφο με ΑΠ. 197 17/9/2013 του Υπουργείου Εσωτερικών! Δεν παρουσιάστηκε και δεν αναγνώστηκε ποτέ στο δημοτικό συμβούλιο, παρά την κρίσιμη σημασία του και τον επείγοντα χαρακτήρα του!
Στο συγκεκριμένο έγγραφο τονίζεται ότι: «κατά την διενέργεια των ελέγχων διαπιστώθηκε ότι το ΟΠΔ που καταρτίσθηκε από το δήμο σας δεν συμφωνεί με τις σχετικές οδηγίες του Υπουργείου Εσωτερικών …» και συνεχίζει « όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία, σημειώνεται: - απόκλιση αρνητικού χαρακτήρα υψηλότερη του 10% σε σχέση με τους στόχους των ιδίων εσόδων… που συνεπάγεται υποχρεωτική αναμόρφωση του προϋπολογισμού από το ΔΣ εντός 15 ημερών από το κλείσιμο του β΄ τριμήνου … - υπερεκτιμημένες εγγραφές αναφορικά με τα συνολικά και τα ίδια έσοδα …» και συνεχίζει: «παρόλα αυτά ο δήμος σας δεν προέβη κατά τον μήνα Ιούλιο στην υποχρεωτική αναμόρφωση του Π/Υ σύμφωνα με τα οριζόμενα στη σχετ. νομοθεσία…» και επίσης: « Κατά παράβαση των διατάξεων της παρ. 4 του αρθ. 5 της σχετ. ΚΥΑ ο δήμος έχει προβεί  σε αναμόρφωση του Π/Υ …  για να αυξήσει τις εγγραφές  που αφορούν τα ίδια έσοδα» και ακόμη αφού με εξαιρετικά έντονο ύφος ζητά να εφαρμοστεί ο νόμος και οι εγκύκλιοι προσθέτει : «να μας ενημερώσετε για .. την αύξηση των απλήρωτων υποχρεώσεων σας σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2012..»!

ΔΗΛΑΔΗ ΠΛΗΡΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΤΕΘΕΙ!!
Αποτέλεσμα της παραπάνω αποτυχίας είναι η πολύ πιθανή, με βάση το άρθρο 4 του Νόμου 4111/2013,  υπαγωγή του δήμου μας  στο Πρόγραμμα Εξυγίανσης:
«Εφόσον η εκτέλεση του προϋπολογισμού του ΟΤΑ παρουσιάζει για δύο συνεχόμενα τρίμηνα αρνητική απόκλιση σε ποσοστό άνω του 10% (κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο Α του άρθρου 2) και διαπιστωθεί από το Παρατηρητήριο ότι δεν έχει προβεί στα προσήκοντα μέτρα και τις παρεμβάσεις που υποδείχθηκαν από αυτό προς διόρθωση της απόκλισης σε ποσοστό κατώτερο του 10%, ο ΟΤΑ υπάγεται υποχρεωτικά σε Πρόγραμμα Εξυγίανσης, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 6 του άρθρου 4 του ν. 4111/2013.»
Εάν αντίστοιχα καταγραφεί απόκλιση κατά το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του έτους, τότε ο ΟΤΑ καταρτίζει ή αναμορφώνει τον προϋπολογισμό του  επόμενου οικονομικού έτους, σύμφωνα με τις υποδείξεις του Παρατηρητηρίου ή εφόσον κρίνεται αναγκαίο, υπάγεται απευθείας σε Πρόγραμμα Εξυγίανσης.
Σε Πρόγραμμα Εξυγίανσης εντάσσονται σε κάθε περίπτωση και οι ΟΤΑ που εμφανίζουν μη ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς είτε κατά την κατάρτισή τους είτε κατά τη διάρκεια του έτους.
Σχεδόν αναπότρεπτα λοιπόν, ο δήμος οδηγείται αναγκαστικά σε πρόγραμμα εξυγίανσης επειδή δυστυχώς, οι αρνητικές αποκλίσεις του δεν υπερβαίνουν απλώς το 10% αλλά το 33, το 45, ακόμη και το 67%!!
Η ένταξη στο ανωτέρω Πρόγραμμα συνεπάγεται την υποχρέωση εφαρμογής, κατά περίπτωση μέρους ή του συνόλου, των κάτωθι παρεμβάσεων:
α) άμεση εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων που προβλέπονται από τη νομοθεσία προς διασφάλιση της είσπραξης των απαιτήσεων του Ο.Τ.Α. και της αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής,
β) αναστολή προσλήψεων 
γ) επιβολή υποχρεωτικών μετατάξεων προσωπικού,
δ) πρόσβαση στο Λογαριασμό Εξυγίανσης και Αλληλεγγύης της Αυτοδιοίκησης του άρθρου 263 του ν. 3852/ 2010 (Α΄ 87), οι πόροι του οποίου διατίθενται
αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση του προγράμματος εξυγίανσης,
ε) αύξηση των ιδίων εσόδων από φόρους, τέλη, δικαιώματα και εισφορές,
στ) αύξηση του ανώτατου συντελεστή επιβολής του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας για τα ακίνητα που βρίσκονται στην εδαφική περιφέρεια του δήμου σε ποσοστό
μέχρι και 3‰ (δέκα φορές επάνω) και επιβολή του τέλους υποχρεωτικά από το δήμο σύμφωνα με το ποσοστό αυτό μέχρι την οικονομική εξυγίανσή του. Ομοίως, αύξηση του συντελεστή επιβολής του τέλους επί των ακαθαρίστων εσόδων και παρεπιδημούντων από 0,5% μέχρι και 2%,
ζ) περιορισμό των δαπανών μόνο σε υποχρεώσεις μισθοδοσίας και λοιπές απολύτως ανελαστικές δαπάνες.
Όλα αυτά βέβαια θα γίνονται κάτω από την αυστηρή παρακολούθηση του παρατηρητηρίου που θα δίνει τις σχετικές οδηγίες!  Ουσιαστικά δηλαδή ο δήμος πλέον θα  διοικείται από  άλλους. Όλοι οι δημότες θα πληρώσουμε ακριβά τα τελευταία χρόνια της ανεμελιάς, της χαλαρής διοίκησης και της αποφυγής των πραγματικών προβλημάτων.
Δυστυχώς η πρόβλεψη που έκανα τον Αύγουστο  του 2011 στο δημοτικό συμβούλιο κατά τον απολογισμό του πρώτου εξαμήνου  επιβεβαιώνεται επώδυνα. Έλεγα τότε: «τα πράγματα οικονομικά εξελίσσονται δραματικά, όχι απλώς κακά, ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ! Οδηγούμαστε σε τοίχο  δηλαδή και άμεσα …» και στη συνέχεια προσέθετα: «Στα μεν έσοδα βλέπω πλήρη ακινησία. Προβλέπουμε είσπραξη 506.000 ευρώ στον προϋπολογισμό και έχουμε εισπράξει 8.476 ακριβώς!.., στις δε υποχρεώσεις προβλέπουμε 2.314.482 και έχουμε πληρώσει μόνο 275.687!..».
Δυστυχώς, αυτές τις προειδοποιήσεις και πολλές άλλες που έκανα τα επόμενα  χρόνια   δεν τις έλαβαν υπόψη με αποτέλεσμα, πράγματι να οδηγήσουν το δήμο στον τοίχο.  Δηλαδή σε αναγκαστική διαχείριση!  
Έτσι, η όψιμη προσπάθεια για την αύξηση των εσόδων με τις κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών που τόσο άσχημα έγινε,  καθολικά επί δικαίων και αδίκων, ήταν περισσότερο πράξη πανικού παρά οργανωμένο σχέδιο εξόδου από την κρίση που δημιούργησε η διαχρονική ολιγωρία, η ανικανότητα και η αμέλεια τους.
 Τουλάχιστον ας παραδεχτούν την αποτυχία, ας αναλάβουν την ευθύνη, ας δουν με μεγαλύτερη σοβαρότητα τα προβλήματα του δήμου και ας μην προσπαθούν με συνεχείς αναβολές, αστήρικτες δικαιολογίες και επαναστατικές κορώνες να μεταφέρουν το πρόβλημα που δημιούργησαν στην επόμενη δημοτική αρχή που θα έχει, ούτως ή άλλως,  το βαρύ φορτίο να αναμορφώσει  έναν δήμο φορτωμένο με όλες τις συνέπειες μιας ανεπαρκούς διοίκησης.


Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2013

Η ΑΠΟΣΤΟΜΩΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΒΓΟΝΤΖΑ

«Αγωνιώδης η προσπάθεια του αντιδίκου να θεωρηθώ λιγότερο αθώος από αθώος που αποφάσισε  το Εφετείο!»

Δημοσιεύω αυτούσια την εύστοχη απάντηση του φίλου και συνηγόρου μου Αντώνη Βγόντζα όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ.

Προς:
κ. Γιώργο Ψαρουλάκη
Διευθυντή Σύνταξης της εφημερίδας «Νέα Κρήτη»
ΒΙ.ΠΕ. Ηρακλείου
Ηράκλειο, 21 Νοεμβρίου 2013

Το Σάββατο, 16 Νοεμβρίου 2013, δημοσιεύθηκε στην «Νέα Κρήτη» ρεπορτάζ με τον τίτλο «Νέα Τροπή στην αθώωση Χαρ. Γιαννόπουλου». Με υπότιτλο «Τι ισχυρίζεται ο συνταξιούχος ιδιώτης που είχε τη δικαστική διαμάχη με τον πρώην δήμαρχο Αρκαλοχωρίου». Και δεύτερο υπότιτλο «Δήλωσε μεταμέλεια…». Εννοώντας, προφανώς, ότι τη δήλωση μεταμέλειας την υπέβαλε ο Χαρ. Γιαννόπουλος. Το δημοσίευμα στηρίζεται αποκλειστικά στις δηλώσεις του συνταξιούχου ιδιώτη και στη συνεργασία με έναν εκ των πληρεξουσίων του δικηγόρων. Το δημοσίευμα με αφορά. Έμμεσα, μεν, πλην όμως, σε σημαντικό βαθμό. Θα μου επιτρέψετε να εκθέσω τα γεγονότα με τη σειρά.
Πρώτο: Στις 29.10.2012 καταδικάστηκε, όντως, ο Χαρ. Γιαννόπουλος από το Β’ Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ηρακλείου σε ποινή φυλάκισης 15 μηνών και στέρηση των πολιτικών του δικαιωμάτων για ένα έτος, για ηθική αυτουργία σε ψευδή βεβαίωση, που είχε συντάξει ο τοπογράφος- μηχανικός του Δήμου. Δεν ήταν παρών στη δίκη ο πρώην δήμαρχος. Είχε αποκλειστεί στην Αθήνα από την προηγούμενη βραδιά εξαιτίας της απαγόρευσης απόπλου πλοίων λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών. Ζήτησε μέσω «δικονομικού αγγελιοφόρου» την αναβολή της υπόθεσης. Το Δικαστήριο, δυστυχώς, απέρριψε το αίτημά του, μολονότι είχαν προσκομιστεί όλες οι αναγκαίες αποδείξεις, επικαλούμενο τον κίνδυνο παραγραφής. Έτσι, ο Χαρ. Γιαννόπουλος γνώστης σε βάθος της υπόθεσης του συνταξιούχου ιδιώτη, δεν ακούστηκε. Και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό. Το Δικαστήριο, ανεξάρτητα από την ορθότητα ή μη της κρίσης του, υπέπεσε σε μία σειρά πραγματικών λαθών, που διαφορετικά θα είχε αποφύγει.
Δεύτερο:  Με βάση την απόφαση αυτή, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση τον έθεσε σε αργία σε σχέση με την ιδιότητα του ως αρχηγού Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στον Δήμο Μινώα Πεδιάδος.
Τρίτο:  Φυσικά, ο Χαρ. Γιαννόπουλος με την επιστροφή του στο Ηράκλειο, υπέβαλε έφεση κατά της πιο πάνω απόφασης. Πρώτη δικάσιμος ορίστηκε η 15.02.2013 ενώπιον του Εφετείου Ανατολικής Κρήτης. Πλην όμως, αναβλήθηκε με αίτημα του μηνυτή και με ισχυρή αντίδραση του Χαρ. Γιαννόπουλου. Δεύτερη δικάσιμος ορίστηκε η 16.04.2013. Κατά τη διάρκεια της κατάθεσης του μηνυτή δημιουργήθηκε αναμφισβήτητα ένταση και τότε, κατά την ανέλεγκτη κρίση του Δικαστηρίου, αποφασίστηκε η αναβολή της εκδίκασης της έφεσης του Χαρ. Γιαννόπουλου για να λυθεί προηγουμένως σε ποιον ανήκε η ιδιοκτησία που διεκδικούν ο μηνυτής και ο Δήμος Αρκαλοχωρίου. Εμείς αντιδράσαμε με τον ισχυρισμό ότι οι δύο δίκες είναι άσχετες μεταξύ τους. Δεν εισακουστήκαμε. Στην τρίτη δικάσιμο της 27.09.2013 οι δικηγόροι του μηνυτή επικαλέστηκαν ασθένειά του και έτσι, η εφετειακή δίκη αναβλήθηκε για τρίτη φορά. Σε όλες αυτές τις αναβολές είχαμε επισημάνει πως είναι δυνατόν να δίνονται αναβολές με τόση άνεση, όταν στον πρώτο βαθμό και με απόντα τον κατηγορούμενο πραγματοποιήθηκε η πρωτόβαθμη δίκη. Δεν ίσχυε και σ’ αυτές τις δικασίμους ο κίνδυνος της παραγραφής; 
Πέμπτο: Στη τέταρτη δικάσιμο, 8.11.2013 η δίκη ξεκίνησε με την κατάθεση του μηνυτή. Πράγματι, η κατάθεσή του δημιούργησε εντάσεις και στις δύο πλευρές και ο Πρόεδρος του Δικαστηρίου, σοφά φερόμενος, απευθύνθηκε και στις δύο πλευρές, για την εξεύρεση μίας φιλικής λύσης. Προσωπικά, και χωρίς να πάρω συναίνεση ή έγκριση από τη μεριά του εντολέα μου, πήρα την πρωτοβουλία και διατύπωσα με τη συνεργασία των άλλων δύο συναδέλφων μου, δήλωση που δεν περιέχει κανένα στοιχείο αίτησης συγνώμης από τον μηνυτή. Θα διευκόλυνε μόνο τον μηνυτή για να έχει πρόφαση για να αποσυρθεί ουσιαστικά από τη δίκη.
Έκτο: Η δήλωση έχει το ακόλουθο κατά λέξη περιεχόμενο:
1.      «Σεβόμαστε και εκτιμούμε και τιμούμε τον μηνυτή ως άνθρωπο, πολίτη και συντοπίτη». [Σχόλιο για τους αναγνώστες: Ήταν δυνατόν να πούμε κάτι διαφορετικό ενώπιον του Δικαστηρίου; ]
2.      «Ό,τι πράξαμε, το πράξαμε στα πλαίσια των καθηκόντων μας με βάση τα έγγραφα και τις υπηρεσιακές πληροφορίες που είχαμε τότε στη διάθεσή μας (και)  με την πεποίθηση ότι αυτό αποτελεί εκπλήρωση των νομίμων και υπηρεσιακών μας καθηκόντων και δεν είχαμε πρόθεση να αδικήσουμε τον κ. Αλεξάκη ούτε και να βλάψουμε, βέβαια, τα συμφέροντα του Δήμου». [Σχόλιο για τους αναγνώστες: Αυτοί δεν ήταν οι ισχυρισμοί μας από την αρχή; Και σ’ αυτούς δεν θα επιμείναμε μέχρι το τέλος; ]
3.      «Η παρούσα διαδικασία όπως εμείς εκτιμούμε δεν αφορά το καθεστώς της ένδικης έκτασης, για την οποία θα αποφανθούν τα πολιτικά Δικαστήρια. Τη σχετική δε απόφαση, θα σεβαστούμε απολύτως».  [Σχόλιο για τους αναγνώστες: Ήταν δυνατόν να ισχυριστούμε κάτι διαφορετικό; Όποια και να ήταν η διάθεση του μηνυτή μας; Ήταν δυνατόν να ισχυριστούμε ενώπιον του ανώτερου δικαστηρίου της Ανατολικής Κρήτης ότι δεν θα σεβαστούμε τις αποφάσεις των πολιτικών δικαστηρίων; ]
Έβδομο :   Ο πρώην Δήμαρχος Αρκαλοχωρίου αντέδρασε στην ιδέα της όποιας δήλωσης. Οι αντιρρήσεις του κάμθηκαν μόνο όταν ο εκλεκτός συνάδελφός μου, Απόλλωνας Καλογερόπουλος, και εγώ τον πείσαμε ότι υπήρχε κίνδυνος αναβολής της υπόθεσης μέχρι το πέρας της αντίστοιχης πολιτικής δίκης και ο ίδιος θα παρέμεινε όμηρος της αργίας μέχρι τις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου του 2014.
Όγδοο:  Ο ίδιος στην απολογία του εκφράστηκε με οργή για το άδικο της πρωτόδικης απόφασης.
Ένατο: Είναι σαφές ότι ουδέποτε, τόσο ο ίδιος όσο και ο συγκατηγορούμενός του υπάλληλος της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Μινώα, ζήτησαν συγνώμη από τον μηνυτή. Ούτε την επιείκεια του. Δεν προβήκαμε, είτε ο πρώην Δήμαρχος και ο υπάλληλος του Δήμου Μινώα, ούτε εμείς ως υπερασπιστές, σε καμία παραχώρηση στους ισχυρισμούς του μηνυτή. Πολύ κατηγορηματικά. Δεν δηλώσαμε καμία μεταμέλεια, όπως ισχυρίζεται ο μηνυτής.
Δέκατο:  Ποια ήταν η ουσία της υπόθεσης; Ο μεν υπάλληλος του Δήμου βεβαίωνε ότι ο μηνυτής είχε μετακινήσει τα όρια, ο δε μηνυτής ισχυρίστηκε ότι είχε το δικαίωμα να το κάνει αυτό. Με αφορμή αυτό το γεγονός ο μηνυτής εξαπέλυσε πόλεμο κατά του πρώην Δημάρχου. Πόλεμο σε όλα τα επίπεδα. Τον οδήγησε και στο Πενταμελές Πειθαρχικό Συμβούλιο. Η ομόφωνη και απαλλακτική κρίση του τελευταίου (με αριθμό 1/2010) έχει εξαιρετική σημασία. Και συνυπογράφεται από τρεις δικαστές, ένα δήμαρχο και μία διευθύντρια του τμήματος Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Αποκέντρωσης Νομού Ηρακλείου. Κατά λέξη: «Ο Δήμαρχος Αρκαλοχωρίου δεν αποδείχθηκε ότι ενήργησε κατά παράβαση των καθηκόντων που ο νόμος ορίζει, ούτε υπερέβη με δόλο ή από βαριά αμέλεια την εξουσία που του αρμόζει».   Αυτό επιβεβαιώθηκε και με την 460/8.11.2013 απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Ανατολικής Κρήτης.
Μετά από όλα αυτά απορώ για την επιμονή του συγκεκριμένου συμπολίτη μας. Τελεία και παύλα. 
Με εκτίμηση και με σεβασμό στο αναγνωστικό κοινό.
Αντώνης Βγόντζας


   

Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2013

ΑΘΩΟΣ!

Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΕΦΕΤΕΙΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Αριθμός 460/2013

ΤΟ ΤΡΙΜΕΛΕΣ ΕΦΕΤΕΙΟ ΠΛΗΜΜΕΛΗΜΑΤΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Δικάσιμος 8/11/2013 …
«Κηρύσσει τον κατηγορούμενο αθώο για την πράξη της ηθικής αυτουργίας σε ψευδή βεβαίωση, που έγινε στο Αρκαλοχώρι Ηρακλείου 31-8-2006».
Περίμενα λίγες ημέρες μέχρι να πάρω στα χέρια μου την παραπάνω αθωωτική απόφαση για την οποία ήμουν απόλυτα βέβαιος.  Αυτή η πίστη στην αθωότητά μας δεν κλονίστηκε ούτε από την άδικη πρωτόδικη ατιμωτική καταδίκη, ούτε από τις συνεχείς αναβολές, ούτε από τους κακόβουλους ψιθύρους των  κακεντρεχών.
Με ήσυχη τη συνείδησή μας αφού ενεργήσαμε, πάντοτε στα πλαίσια των καθηκόντων μας, για την προστασία των δημοτικών συμφερόντων αλλά και του δημοσίου συμφέροντος γενικότερα, περιμέναμε υπομονετικά. Στο τέλος η Δικαιοσύνη έλαμψε και πανηγυρικά δικαιωθήκαμε!
Αυτή τη χαρμόσυνη ώρα, θέλω, πριν από όλα να εκφράσω τα συγχαρητήριά μου στον συγκατηγορούμενο και επίσης αθωωθέντα  μηχανικό του δήμου κ. Τσισμενάκη, για το θάρρος,  το ήθος και την εσωτερική υπερηφάνειά του.  Είναι παράδειγμα προς μίμηση.
Είναι κρίμα και ντροπή, που ένας τέτοιος υπάλληλος έμεινε παντελώς αβοήθητος και ανυπεράσπιστος από την δημοτική αρχή,  ενώ ήταν ολοφάνερο ότι λειτούργησε στα πλαίσια των υπηρεσιακών του καθηκόντων και μόνο!  Άραγε τι παράδειγμα δίνουμε; Έτσι θα νοιώθουν ασφάλεια οι υπάλληλοι του δήμου, ασκώντας τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα;
Οφείλω επίσης, ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους φίλους που με κάθε τρόπο, μας συμπαραστάθηκαν   με εμπιστοσύνη και αγάπη,  όλη αυτή την χρονική περίοδο που ήταν  πραγματικά επώδυνη για εμάς. Αυτή η εμπιστοσύνη και η συμπαράσταση σε διαβεβαιώνει ανά πάσα στιγμή ότι είσαι στο σωστό δρόμο και ότι ο αγώνας δεν είναι μάταιος.
Με την παραπάνω αθωωτική απόφαση έληξε το ποινικό μέρος της υπόθεσης. Το αστικό, το ιδιοκτησιακό για το οποίο έγινε και γίνεται ο αγώνας είναι μπροστά μας. Ο δήμος  έχει ασκήσει έφεση η οποία εκδικάζεται σύντομα. Ελπίζω ότι αυτή τη φορά θα αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους! Ελπίζω ότι, τώρα που υπάρχει αρκετός χρόνος, θα ενισχυθεί πραγματικά και έγκαιρα  η νομική εκπροσώπηση του δήμου, ώστε να διασφαλιστούν τα συμφέροντά του. Ελπίζω να μην επαναληφθεί ο εμπαιγμός!  
Δεν θέλουμε να αδικηθεί ούτε ένας πολίτης. Θεωρούμε ότι η  αδικία έστω και για ένα δημότη, είναι ήτα για τον ίδιο  δήμο. Όταν όμως αδικείται το σύνολο των δημοτών ή περιφρονούνται τα δικαιώματά τους και ο δήμος δεν αντιδρά αποτελεσματικά, δεν ηττάται μόνον,  ΕΞΕΥΤΕΛΙΖΕΤΑΙ!




Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013

ΦΡΑΓΜΑ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ


ΕΡΓΟ ΖΩΗΣ


Επιτέλους! Το πολύτιμο αρδευτικό έργο για το οποίο αγωνίστηκαν πολλοί άνθρωποι και ακόμη περισσότεροι επένδυσαν τις ελπίδες τους για μια καλύτερη ζωή, ολοκληρώνεται! Το όνειρο γίνεται πραγματικότητα!  Έστω και αν άργησε πολύ.
Ο  συμβατικός χρόνος κατασκευής του έργου είναι τριάντα (30) μήνες. Ελπίζουμε όμως,  ότι το έργο θα ολοκληρωθεί σε συντομότερο χρόνο και ότι θα δίδεται σταδιακά σε χρήση όταν ολοκληρώνονται τμήματά του.
Το αντικείμενο του έργου αφορά τα υδραυλικά έργα και τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό των αντλιοστασίων του αρδευτικού δικτύου φράγματος Αμουργελών  του Δ.Δ. Πανοράματος του δήμου μας, συνολικής ακαθάριστης έκτασης περίπου 10.650 στρεμμάτων, με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών καλλιέργειας και την αύξηση της παραγωγής. Η καθαρή αρδευόμενη έκταση ανέρχεται σε 8.000 στρέμματα περίπου. 
Η περιοχή προβλέπεται να αρδευτεί με ποσότητες νερού 1,580.000 κ.μ  που θα διατεθούν από το Φράγμα Αμουργελών. Η προς άρδευση περιοχή χωρίζεται σε τρείς ζώνες, τη χαμηλή ζώνη, τη μεσαία ζώνη και την υψηλή ζώνη. Το αρδευτικό δίκτυο είναι σύστημα κλειστών αγωγών υπό πίεση. Προβλέπεται η κατασκευή δύο αντλιοστασίων, ενώ παράλληλα λαμβάνεται μέριμνα για την αντιπλημμυρική προστασία με τα τεχνικά έργα συγκράτησης φερτών υλικών καθώς και μικρά τεχνικά επί των δρόμων όπου θα τοποθετηθούν οι αρδευτικοί αγωγοί. 
Τώρα και γενικότερα σε εποχές ανομβρίας που αυξάνονται λόγω της κλιματικής αλλαγής φαίνεται ακόμα περισσότερο η αξία τέτοιων έργων για τους αγρότες και την ίδια τη ζωή στην ύπαιθρο. Ούτε μία σταγόνα νερού δεν πρέπει να χάνεται!
Νοιώθω χαρά μεγάλη και ικανοποίηση! Το έργο αυτό δεν ζυμώθηκε μόνο με τον ιδρώτα, το μόχθο, τον αγώνα και την αγωνία μας. Περιέχει ένα μεγάλο κομμάτι από την ίδια την ψυχή μας. Εύχομαι, οι φίλοι αγρότες της περιοχής που γνωρίζουν την αξία του, να το αξιοποιήσουν όσο μπορούν καλύτερα.
Τέλος, επειδή σε κάποιο δελτίο τύπου από το δήμο διάβασα απαράδεκτες ανακρίβειες, καλό θα ήταν να τις διορθώσουν αμέσως. Δεν θα ποτιστούν πάνω από 35.000 στρέμματα όπως γράφουν αλλά 10.650 στρέμματα και δεν θα τροφοδοτηθούν τα αρδευτικά δίκτυα με 2,5 εκατομμύρια κ.μ νερό όπως γράφουν αλλά με 1.5 εκατομμύρια κ.μ όπως είναι η αλήθεια!
Καλό θα ήταν επίσης να ζητήσουν μία συγνώμη από τον κόσμο για το άσκοπο  χάσιμο δύο χρόνων περίπου, όταν περιφερόμενοι στα χωριά της περιοχής έλεγαν ότι: «ψέματα λέει ο Γιαννόπουλος, δεν υπάρχει ενταγμένο έργο, δεν υπάρχει ούτε καν μελέτη»! Τότε που αναγκάστηκα να επισκεφθώ τα χωριά έχοντας μαζί μου και την οριστική μελέτη και το έγγραφο της ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ από τον Σεπτέμβριο του 2009!
Αν αντί της ευτελούς πολιτικής, είχαν δράσει νωρίτερα, το έργο πιθανόν να είχε ολοκληρωθεί σήμερα!