ΑΜΕΣΗ
ΑΝΑΓΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το
έτος 2002 η τότε υπουργός δημοσίων έργων
κ Βάσω Παπανδρέου παρέστη σε σύσκεψη
που έγινε στο δήμο Ηρακλείου στην οποία
συμμετείχαν όλοι οι φορείς του νομού.
Θέμα της σύσκεψης ήταν η πρόοδος των
υπό κατασκευή οδικών έργων, μεταξύ των
οποίων και ο δρόμος Ηράκλειο - Αρκαλοχώρι.
Στη σύσκεψη αυτή
ζήτησα από την κυρία υπουργό, να
ανασταλεί η κατασκευή του δρόμου
Ηράκλειο Αρκαλοχώρι που μόλις είχε
αρχίσει και να αναβαθμιστεί, με
συμπληρωματική μελέτη, σε τετράιχνο
δρόμο, με διαχωριστική νησίδα και δυο
λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.
Τούτο, και εν όψει
της κατασκευής του αεροδρομίου Καστελλίου,
ήταν απολύτως αναγκαίο και επιβεβλημένο
λόγω του μεγάλου μεταφορικού φόρτου
και του μέγιστου κινδύνου πληθώρας
δυστυχημάτων. Προειδοποίησα ταυτοχρόνως
ότι θα θρηνήσουμε εκατόμβες θυμάτων!
Η πρότασή μου
συνάντησε την ειρωνεία πολλών εκ των
συμμετεχόντων που την θεώρησαν υπερβολική,
ενώ η παριστάμενη υπουργός αντιπαρήλθε
γρήγορα το θέμα αφού δεν υπήρξε η πίεση
που έπρεπε ώστε να αναγκαστεί να το
επανεξετάσει και να αναβαθμιστεί η
κατηγορία του έργου προς τον σκοπό να
κατασκευαστεί ένας άρτιος και ασφαλής
δρόμος.
Άραγε πόσες ζωές
ανθρώπων θα είχαν σωθεί αν εκείνη τη
στιγμή είμαστε, όλοι οι ενδιαφερόμενοι,
συμπαγείς, ομονοούντες και ανυποχώρητοι
στην παραπάνω επιδίωξη ώστε να
κατασκευαστεί ο κατάλληλος δρόμος και
με όλες της προδιαγραφές ασφαλείας;
Αργότερα
όταν προχώρησε σημαντικά ο ημιτελής
κατά την άποψή μου δρόμος, σε σχετικό
άρθρο μου, προέβλεψα την επερχόμενη
εκατόμβη στον Μολώχ της ασφάλτου
γράφοντας:
“Έτσι,
η ολοκλήρωση του πρώτου κάθετου οδικού
άξονα Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι - Βιάννος
αποτελεί από μόνο του ένα ιδιαίτερα
σημαντικό γεγονός, έστω και αν δεν
πρόκειται για ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο
(τετράιχνος, με νησίδα ασφαλείας κ.λ.π.)”,
και συμπλήρωνα: “Ο παραπάνω
δρόμος οπωσδήποτε διευκολύνει τις
μετακινήσεις και τις συντομεύει, δεν
είναι όμως πίστα αγώνων αυτοκινήτων
και θα πρέπει όλοι μας και ιδιαίτερα η
νεολαία, να οδηγούμε προσεχτικά σεβόμενοι
τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας διότι,
όπως όλοι γνωρίζουμε, η ταχύτητα
σκοτώνει”.
Για να καταλάβουμε
όλοι, οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά
κατεύθυνση θα κάλυπταν τις απαιτήσεις
του αυξημένου μεταφορικού έργου σε
μακρό χρόνο, ενώ η διαχωριστική νησίδα
θα εξασφάλιζε τις σύγχρονες απαιτήσεις
ασφάλειας, κυρίως διότι χάρη σε αυτήν,
αποφεύγονται η μετωπικές και πλαγιομετωπικές
συγκρούσεις οι οποίες συνήθως είναι
θανατηφόρες.
Αψευδής μάρτυρας
του παραπάνω είναι η νησίδα που έχει
τοποθετηθεί στο χειρότερο, από πλευράς
κλήσεων, ολισθηρότητας, στροφών και
γεωμετρίας, τμήμα του ίδιου δρόμου, που
εφάπτεται με την βιομηχανική περιοχή
Ηρακλείου. Παρά τα παραπάνω χαρακτηριστικά,
στο τμήμα αυτό δεν έχουν σημειωθεί
θανατηφόρα ατυχήματα. Αν δεν υπήρχε η
νησίδα τα θύματα θα ήταν ασυγκρίτως
περισσότερα.
Συμπέρασμα:
Υπάρχει άμεση ανάγκη αναβάθμισης του
έργου και ενίσχυση των υποδομών ασφάλειας
για να μην θρηνήσουμε και άλλα θύματα.
Το καλύτερο
μνημόσυνο για τον αείμνηστο Γιώργο
Τριβυζάκη, για τους δύο συνανθρώπους
μας από το Αστρίτσι, θύματα του ίδιου
τροχαίου, αλλά και σε όλα τα θύματα αυτού
του δρόμου - δολοφόνου είναι να ενώσουμε
τις δυνάμεις μας και όλοι μαζί να
ζητήσουμε την βελτίωση του έργου.
Σε
πρώτη φάση, να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί
άμεσα η βελτίωση στο τμήμα, από τον κόμβο
Αρχανών μέχρι τα φανάρια της Βιομηχανικής
Περιοχής, όπου έχουν σημειωθεί τα
περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα.
Είμαι ο πρώτος
που υπογράφει και θέτει τις μικρές του
δυνάμεις στη διάθεση της κοινωνίας μας
στην προσπάθεια να πείσουμε, ή στην
ανάγκη να πειθαναγκάσουμε, την πολιτεία
ώστε να αναλάβει τις ευθύνες της για να
σωθούν ζωές που ανά πάσα στιγμή
κινδυνεύουν, με την χρήση και μόνο αυτού
του επικίνδυνου δρόμου.
Περιμένω
με χαρά τη συστράτευση και συνεργασία
με όλους όσοι έχουν τις ίδιες αγωνίες
και θέσεις για τον παραπάνω ιερό σκοπό.
Αρκαλοχώρι
12.5.2016